8.1 C
Londra
marți, martie 5, 2024

Publicația “The Light” răspândește în UK teoria conspirației, îndeamnă la violență și ură și este afiliată unui ziar german extremist

Publicația “The Light”, care tipăreşte lunar o sută de mii de exemplare distribuite gratuit în 30 de orașe din UK, răspândește teoria conspirației, îndeamnă la violență și ură și este afiliată unui ziar german extremist.

Reclama Google

Analiza BBC arată că “The Light” incită la ură şi violenţă împotriva jurnaliştilor, medicilor şi parlamentarilor. Astfel, articolele publicaţiei solicită ca oamenii politici, angajaţii din sistemul medical și jurnaliștii să fie pedepsiți pentru “crime împotriva umanității” şi susţine că este doar o chestiune de timp până vor fi executaţi. Postările ziarului de pe Telegram întruchipează caricaturi cu spânzurători și includ adrese de la locul de muncă al “persoanelor care trebuie să fie trase la răspundere”, pentru că au luat parte la comploturi “pentru a face rău oamenilor prin vaccinuri”.

Ziarul promovează personalităţi de extremă dreaptă, acuzate de antisemitism. Pe Telegram, partajează conținut de la grupări de extremiste şi distribuie despre o pregătire de tip militar pentru partizanii anti-vaccin. Şi liderii locali au semnalat că, printre articolele obişnuite despre politică şi sănătate ale publicaţiei, conţinutul acesteia alimentează diviziunea și hărțuirea prin afirmații false și înșelătoare despre vaccinuri, sistemul financiar și schimbările climatice.

Darren Nesbit, editorul publicației “The Light”, a recunoscut pentru BBC că colaborează cu editorul ziarului german “Demokratischer Widerstand” (“Rezistența democratică”), care are legături cu o lovitură de stat eşuată din decembrie 2022, și care promovează teorii consiraționiste. Nesbit a declarat deschis că susţine conţinutul publicaţiei germane. Iar ziarul german se referă la “The Light” ca la publicaţia sa “parteneră”, şi susţine că redactorii ambelor ziare sunt “conectați la nivel internațional”. Are publicații conexe și în Irlanda, Canada și Australia.

Darren Nesbit a mai declarat că toate dezechilibrele politice, sociale şi climatice, inclusiv pandemia şi atentatul terorist din 11 septembrie, “fac parte dintr-un plan mai mare al guvernului de a controla populaţia”.

Foşti angajaţi ai ziarului german au mărturisit pentru BBC că li s-au oferit bani de către personalităţi legate de Kremlin pentru a promova dezinformarea, şi că publicaţia creează o atmosferă “plină de ură”, în care “cineva instabil emoțional sau psihic ar putea fi încurajat să facă ceva teribil”.

“The Light” tipăreşte cel puţin o sută de mii de exemplare lunar şi este urmărit de cel puţin 18 mii de persoane pe Telegram. Ziarul este distribuit gratuit de către voluntari, în 30 de orașe din Marea Britanie.

Sursa – Romani in UK

Daca vreti sa ne fiti alaturi si sa contribuiti financiar la proiectele noastre, puteti sa ne ajutati cumparandu-ne … o cafea tare 🙂

Buy Me A Coffee

Stiri Recente UK
Stiri Similare